Cand suntem cu adevarat oameni?

Evolutia unui om nu are nimic in comun cu banii, renumele sau puterea. Are legatura decat cu el. Cu evolutia sa personala, spirituala. Desigur, este de dorit pentru oricine sa aiba o viata fara lipsuri , insa atunci cand te concentrezi doar pe lipsuri ,ai pierdut esentialul. Clipa. Prezentul

todayAici si acum. Stii, momentul acela cand respiri, aerul vine de la sine iar tu poti privi spre nesfarsitul lumii…

A existat o perioada in viata mea in care m-am cufundat complet in munca. Din dorinta nebuna de a strange cat mai mult. Mai mult si mai mult. Probabil lipsurile din trecut ma haituiau si-mi aminteau ca nu-mi doresc sa revin in acea situatie. Am facut compromisul nebun de a-mi da timpul si viata pentru confortul financiar . Erau luni in care nu-mi vedeam familia . Si zile in care uitam chiar sa-i sun pentru un simplu “La multi ani!”.

Stii…sigur, senzatia aceea pe care o ai atunci cand iti propui un tel atat de mare, incat uiti sa te gandesti la azi , si-l preferi oricum intotdeauna pe maine.

Si uite asa au trecut anii …

De ce oamenii, odata ce ating succesul, se  simt neimpliniti? Fiindca pe drumul parcurs spre succes au uitat sa traiasca in prezent. Ne setam idealuri  inalte care ne vor tine ocupati sa cream viata fabuloasa din mintea noastra …iar  inima ne-o lasam dimineata in pat fix in momentul in care ceasul a sunat.

Am crezut ca pot avea totul daca muncesc atat de mult incat maine va fi asigurat. Insa maine … nu este o garantie. Si chiar daca apare maine si vei fi singur, cu ce te va incalzi?

Ne plangem de compromisurile din relatii … si suntem orbi ca cel mai mare compromis este cel cu slujba. Ne rapeste mai mult de jumatate din viata si timpul este invers proportional cu recompensa in aceasta ecuatie. Se merita?

Sa ne lasam prietenii sa ne astepte seara la o pizza  si familiile duminica la masa. Sa  ne-nchidem in cutiuta noastra dupa ce-am asteptat cinci zile weekend-ul, fiindca suntem prea obositi si trebuie sa ne incarcam bateriile pentru alta  cursa, saptamana urmatoare.

Chiar ne dorim, din inima, acest lucru? Eu cred ca in interior stim ca nu vrem sa fim singuri. Si reci.  

Uitam sa fim oameni atunci cand preferam sa inventam o scuza decat sa ne terminam treaba pentru azi. Sa inchidem si sa iesim sa respiram alaturi de cei care ne iubesc pentru ceea ce suntem, nu pentru ceea ce facem dupa ce semnam un contract.  

Tu, traiesti azi?

2 thoughts on “Cand suntem cu adevarat oameni?

  1. Tot ce aia scris aici este adevarat si sper sa reusesti sa faci macar cateva persoane sa isi evalueze prioritatile . Problema e ca traim intr-o lume materiala si si e usor sa fi distras de la ce e important .
    I’m so proud of you , you’ve come such a long way . Much love 💜

    Liked by 1 person

  2. Slujba e brăţară de aur!!!
    Glumesc :)))

    Părerea mea e următoarea: un job, chiar şi unul bine plătit te va ţine ocupat şi îndatorat toată viaţa. Avem tendinţa să spunem atunci când suntem angajaţi că “dacă ajung să câştig suma de ……. voi fi mulţumit”. Este o părere greşită din punctul meu de vedere.
    De ce?
    Dacă acum salariul meu este 1000 de euro pe lună, eu îmi voi face planurile astfel încât cheltuielile (rată la bancă sau chirie, impozitele pe diverse pasive, cheltuieli zilnice) mele să nu depăşască acea sumă, însă dacă peste 10 ani de muncă salariul meu va fi de 10.000 de euro pe lună, nivelul de viaţă va fi unul mult mai ridicat şi deci cheltuielile vor fi mult mai mari (o casă mai mare, o maşină mai scumpă, impozite mai mari). Eu nu voi putea părăsi acel job niciodată fiindcă în lipsa lui nu voi putea să-mi achit datoriile şi deci “viaţa mea se va nărui”.

    Rezolvarea la această situaţie (din punctul meu de vedere) este “make your own business”, te va ajuta să-ţi pui mintea la contribuţie în fiecare zi şi nu vei fi robotizat şi DA cred că vei avea mai mult timp de petrecut cu persoanele care contează pentru tine.

    “When you are young, work to learn, not to earn” Robert Kiyosaki

    Liked by 1 person

Leave a Reply

