De ce este important sa petreci timp tu cu tine inainte de a lua o decizie pentru toata viata?

 Pentru ca doar tu stii ce iti doresti cu adevarat. Si cat de pregatit/a esti pentru urmatorul  pas din viata ta.

Viata nu este facuta numai din bucurii, din pacate. Trebuie sa mai infruntam si neplaceri. De cele mai multe ori atunci cand suntem fericiti credem ca asa vom fi mereu si este foarte usor sa ne lasam condusi de euforia momentului intr-o capcana a viitorului.

Orice decizie majora care iti va marca viitorul merita o perioada de analiza si reflectie. De calcul al riscului si posibilitatea unei schimbari bruste. Nu te poti feri complet de neplaceri insa atata timp cat tu te asiguri ca orice actiune este in acord cu tot ceea ce simti si gandesti, le poti diminua.

Se spune ca anii iti aduc maturitatea si intelepciunea. Eu cred ca maturitatea se atinge in momentul in care realizezi ca nimeni nu iti este dator sa te faca fericit sau sa te fereasca de necazuri. Decat tu insuti o poti face.

Doar tu ai dreptul si datoria de a te construi, proteja si ingriji in cel mai bun mod posibil.

Nu poti trage la raspundere pe altcineva pentru o decizie care iti apartine. De aceea este foarte important sa fii sigur, convins ca ceea ce urmeaza sa faci este in deplin echilibru cu sentimentele, dorintele si principiile tale.

Cunosti acel moment cand mintea iti spune sa mergi mai departe insa in tine este un sentiment de indoiala?

Intuitia ne poate salva de multe ori din incurcatura. Dar exista si persoane care nu au acest simt dezvoltat.  Nu analizeaza corespunzator o situatie si se trezesc peste ani reprosandu-si ca nu si-au alocat destul timp pentru a observa ce li se potriveste sau le serveste mai bine.

Si cat de usor este sa gresesti atunci cand intensitatea momentului te seduce…inchizi ochii si speri ca va fi la fel de bine si mai tarziu, ca acum. Mai ales dupa o lunga perioada de asteptare. Chiar crezi ca acum e momentul tau. Intr-un fel chiar este, fiindca te simti minunat. Dar in scurt timp situatia se poate schimba dramatic.

Personal, ma bucur ca in anii trecuti nu am luat decizia de a intemeia o familie. Desi  aproape toate cunostintele mele au copii pana in momentul prezent, eu stiu ca nu eram pregatita pentru acest pas. Insa atunci cand eram fericita intr-o relatie, sincer, imi doream. Mi-as fi dorit sa pastrez fericirea pentru totdeauna. Insa ceva din mine imi spunea ca nu este momentul. Mai am de invatat. Indiferent de ce presiuni simteam.

Mi-am dat seama ca nu pot trai dupa regulile altor persoane. Am nevoie de regulile mele.  Si-mi sunt datoare sa le creez in functie de ceea ce simt zi dupa zi.

Imi doresc sa vad mai putine regrete la oamenii pe care ii intalnesc. Fiindca regretele iti rapesc bucuria vietii. Uneori te fac amar.

Cum sa traim o viata fericita?

Daca am ramane fideli noua in primul rand, am trai mai linistiti. Fara reprosuri. Am imparti mai multa dragoste.

Si ne-am asuma complet ceea ce ni se intampla.

#viata #echilibru #decizie #curaj #reguli #timp #pretios

3 thoughts on “De ce este important sa petreci timp tu cu tine inainte de a lua o decizie pentru toata viata?

  1. Dragostea, sentimentul cel mai placut de pe pamant, dar in acelasi timp sentimentul care te raneste cel mai mult. Deseori, traim prezentul, dar ne pierdem in amintiri si ne regasim cand totul este prea tarziu. S-a precizat in text: ,,Mi-as fi dorit sa pastrez fericirea pentru totdeauna. Insa ceva din mine imi spunea ca nu este momentul”. Acum ma gandesc, cand este momentul sa pastram fericirea? Sau, daca eu sunt pregatita sa pastrez fericirea, partenerul meu este? Un subiect atat de confuz, de complicat, dar de ce trebuie sa fie asa? Deseori, nu gasesc raspuns la problemele mele, nu stiu ce imi doresc, nu stiu de ce prietenul nu ma intelege. Am citit de curand o carte interesanta in care autorul, John Gray, sustinea ca femeile si barbatii au un limbaj diferit, moduri diferite de a-si arata sentimentele, solutii diferite in rezolvarea unor probleme, iar singura cale spre fericire este comunicarea, increderea, respectul si curajul.

    Liked by 1 person

    1. Sunt de acord cu tine in privinta comunicarii, respectului si al curajului. Eu cred ca fiecare om are un limbaj propriu. Atunci cand tu nu stii ce iti doresti este si mai putin probabil ca altcineva sa stie ce iti doresti tu sau sa te inteleaga.
      Ma bucur ca acel pasaj ti-a atras atentia. Este scris ca un semnal de alarma pentru persoanele care nu se asculta pe deplin si iau sau refuza a lua decizii, evitand sa actioneze in scopul fericirii lor sincere.

      Like

  2. Cred ca le este teama sa aleaga fericirea pentru ca o data ce esti fericit, esti mai vulnerabil. Riscul de a fi ranit este mult mai mare, de aceea sunt de acord cu voi, este nevoie de curaj pentru a alege fericirea. Si mie mi-a fost recomandata acea carte, si am fost surprins intr-un mod placut.
    Laura, va avea loc o conferinta cu John Gray in toamna, iti spun asta pentru ca am observat ca te indoiesti de ceea ce simti, de ceea ce iti doresti, si cred ca un astfel de eveniment te va ajuta sa te regasesti.
    Iti voi lasa un link aici, si sper ca te va ajuta http://www.traininguri.ro/

    Liked by 1 person

Leave a Reply

