Lucruri simple dar pretioase

Sunt aproape de finalul aventurii mele in Italia si acum,  la momentul bilantului,  trec in revista toate lucrurile  frumoase petrecute in acest an  si tot ceea ce am invatat in aceasta perioada.  Nu pot sa nu constat ca sunt o norocoasa si in ciuda starii mele sufletesti  de  la inceputul acestei aventuri  am ajuns la finalul sau cu o perspectiva complet schimbata, cu persoane noi in viata mea dar speciale,  amintiri dragi, o cu totul  alta modalitate de abordare a vietii cotidiene si …mai umana.

Principalele persoane care m-au motivat si m-au sustinut in aceasta perioada au fost membrii familiei mele, bineinteles, profesoarele mele de germana care m-au stimulat sa ma concentrez pe ce am de facut in momentul prezent, profesorii mei de italiana care m-au ajutat sa adaug pe langa exprimarea prin gesturi si notiuni de gramatica si stilistica ale limbii italiene :))),  colegii mei fara de care orice ora ar fi fost monotona si ultimii dar nu cei din urma, prietenii mei de suflet, atat noi cat si vechi,  cu care am explorat frumoasele parti ale Italiei – Juliana, Luiza, Kristina, Claudia, Adelin, Catalin, Bebi, Matteo, Jack si Gabrielle.

Sunt cateva lucruri pe care mi le-am insusit de la italieni si care mi-au adus in viata noutatea aceea absolut necesara din cand in cand. Cel mai valoros  obicei pe care l-am deprins in aceasta perioada  si care mi-a fost extrem de folositor  a fost urmatorul:

     “Lucrurile scumpe si de o calitate superioara se cumpara numai  la oferta sau la reduceri”.

 

In Romania eram cumva prinsa in inertia cumparaturilor si a acumularii de cat mai mult. In momentul in care am decis sa iau o pauza de la tot ceea ce inseamna romanesc si viata in Bucuresti am realizat cate lucruri inutile, unele foarte scumpe, cumparasem in anii trecuti si care, la momentul plecarii mele, valorau fix 0.  Tot ceea ce aveam mai de pret atunci cand am ajuns la Milano erau pisicile mele si un set de carti. Restul…useless.  Numai cand esti zguduit din temelii observi ca tot ceea ce valorificai inainte –posesiuni-  sunt de fapt artificii.

Nu pot sa spun ca nu mai pun accent  pe eleganta si rafinament dar categoric nu la pret intreg. 🙂

Prietenii mei milanezi mi-au aratat ca muzica adevarata se canta, nu se asculta!! :))), sa nu fii surprins de cultul selfie adoptat si de barbatii din Milano, ce e rau in a te poza in lift, la serviciu, in pauza de masa, la aperitivo si seara inainte de culcare? Ce daca esti barbat, ce tu nu poti, sau ce?

Cum femeile s-au emancipat asa si barbatii se pozeaza. 🙂 Este perfect normal la Milano.

Daca cineva te invita la o cafea,  este absolut nepoliticos sa refuzi. Oricum dureaza doua minute, schimbi doua pareri si gata. Este o insulta sa pretinzi ca esti atat de ocupat incat nu ai doua minute pentru cineva. Plus ca niciodata nu este prea multa cafea.

In Italia o saptamana fara sa mananci macar o inghetata  este o  saptamana pierduta din viata. La fel este si o zi fara sa razi. Ce sens are sa traiesti daca nu te bucuri de micile placeri ale vietii? La fel si daca stai plouat.

Pauza de pranz este sfanta. Niciun om nu poate functiona eficient mai multe ore din zi fara pauza si fara mancare.

Daca te confrunti cu o problema si nu o rezolvi in doua ceasuri,  abandoneaz-o. Ori se rezolva de la sine, si atunci exact asa trebuia sa fie, ori nu se rezolva deloc si atunci ar fi fost pierdere de timp sa incerci s-o rezolvi tu.  Viata e prea scurta pentru complicatii.

Familia e importanta, intr-adevar. Dar tot la fel de important  este sa stea fiecare la casa lui. Toti oamenii au nevoie de  libertate, liniste si biciclete.

Foarte important in trafic sa lasi celui din fata ta libertatea deplina  de a face ce vrea, el oricum asa va face si tu  nu vei  fi surprins.

Nu te grabi niciodata, ce este important asteapta  intotdeauna daca doar tu poti sa-l faci, iar mai important decat timpul tau propriu nu este nimic.

Si ultimul lucru pe care mi-l insusesc ca motto pentru viata mea de acum inainte:

 

 “Sa fii femeie este un privilegiu. Onoreaza-l!”

 

Un bonus pentru cei care sunt impatimiti ai vinului, ca si mine, am invatat ca atunci cand vinul bun este in oferta, cel mai intelept este sa iei doua baxuri. Sa-ti ajunga tot anul :)))) Niciodata nu stii ce surprize iti rezerva viitorul si cand ai mai mare nevoie de-o sticla.

Milan

 

 

 

Sursa foto: hotelroomsearch.net

Leave a Reply

