Nimic nu este intamplator in viata.

 

Nu stiu cum se face, dar in aceste doua luni de cand am revenit in Bucuresti, cele mai tari intalniri le-am avut la Starbucks.

Astazi,  la pranz, ajung la Starbucks sa-mi iau o cafea, dupa ce ultimele doua ore le petrecusem in dezbateri despre valori si principii morale in societatea romaneasca. Am mers sa-mi trag sufletul intr-o ora de lectura 1 la 1, eu cu mine. Ma asez la coada si ma uit in vitrina sa vad cu ce o sa asociez cafeaua in aceasta mica pauza. Comand, apoi merg sa-mi iau comanda si ma indrept spre barul pentru toppinguri si condimente.

Care este tipul tau preferat de cafea?

Eu beau soya latte si in sezonul rece mereu cu scortisoara fiindca imi creste temperatura corpului si-mi place oricum aroma. Langa mine apare o fata cu doua pahare mari, multe bagaje si grabita.

Ma intreaba care dintre sticlutele disponibile este cu scortisoara. Bineinteles, cea din mana mea. Si-o intreb evident, care este alegerea bauturii ei. Imi spune ca este singura combinatie pe care o mai consuma in prezent dintre toate disponibile pe piata, ceai negru cu lapte.

“Earl grey neaparat si lapte sunt ceva incredibil, spune ea.

Gen “once you go black, you never go back”, si rad. Super tare! Imi aduci aminte de un amic al meu englez care are exact acelasi obicei ca si tine pe care il practica zilnic si indiferent de locatie. Ai capatat acest obicei tot in Anglia si tu? o intreb.

Nu, in India, si zambeste entuziasmata.

Wow, super! Si cu ce altceva te-a mai imbogatit India, poate cu o lectie de viata?

Incepe sa rada si-mi spune decisa.  Karma.

Karma, ahaaa! Legea cauza-efect. Tot mai des aud despre acest concept. Una dintre cele 12 legi ale Universului, ii raspund eu.”

Ne zambim si plecam fiecare in directia noastra. Ma asez la locul meu, imi scot cartea, laptopul si imi vad de treaba. Si citesc, fac research si-mi continui notitele  pana  ajung la un capitol in care sunt descrise caracterele umane. In acelasi timp primesc mesajul unui prieten care-mi scria ca a exagerat cu pranzul si simte nevoia sa se pedepseasca prin a renunta la cina.

Apoi revin in materialul meu care clasifica oamenii in diverse categorii si citesc despre cum, in toate, exista tendinta de a se auto invinovati, precum si  blocaje pe evenimente din trecut. In functie de amploarea evenimentului, sentimentul de vina creste preponderent cu timpul. Si sa nu credeti ca amintirea o sa dispara. O sa mearga intr-un fisier undeva in spatele subconstientului si o sa reapara asa, sporadic, ori intr-un vis, ori la asocierea cu un cuvant, cu o senzatie, poate cu un vers.

Si incepe nebunia chinului, suferinta inabusita, uneori, o tristete aparent nejustificata si toate lucreaza la sabotajul sanatatii tale mentale si corporale. Fiindca sentimentul de vina ascuns in subconstient iti va influenta incet, dar sigur, inclusiv sanatatea corpului si a mintii.

Legea atractiei, huh? Atragi ce esti, ce ai, ce simti. Daca esti trist, vei fi si mai trist. Karma – cauza si efect, la fel functioneaza.

Si cat de usor ar fi s-o integram in viata noastra. La fel si greselile noastre. Sa intelegem ca odata ce lucrurile sunt facute, sunt deja incheiate si nu le mai putem schimba decat rar si atunci sa acceptam ca am gresit, sa ne iertam pentru asta si sa mergem mai departe cu lectia invatata. Si cu o perspectiva mai pozitiva asupra vietii, mai buna, centrata pe a face mai mult bine – intai pentru noi insine si apoi pentru cei cu care intram in contact. De la cel mai mic gest pana la cel mai complex.

Atunci cand eu am inceput minunata calatorie in lumea coaching-ului am avut diverse antrenamente in care trebuia sa vorbesc despre problemele din viata mea, pentru a intelege mai bine postura unui client. Mi-am dat seama la unul dintre antrenamente ce sentiment de vina m-a tinut blocata intr-un tipar nociv pentru alegerea unei alte persoane de a inceta interactiunea cu mine. Pur si simplu, imi repetasem aceeasi intamplare in minte, cu scopul intelegerii, de atatea ori incat preluasem vina pentru alegerea sa fara sa stiu de fapt ce o determinase sa faca aceasta alegere.  Efectiv  imi sabotase increderea in mine si crease teama de a comunica cu alte persoane.

 Karma. Poate ca asa era mai bine. Sincera sa fiu, astazi, sunt adepta acestui principiu. Stiu ca, in sinea mea, aleg intotdeauna sa fac bine atat pentru mine cat si pentru persoanele cu care intru in contact. Am inteles ca eu imi creez karma mea  pe care eu o definesc pe romaneste – atitudine. Iar aceasta depinde de mine, nu de ceilalti, si le respect alegererile chiar daca nu le inteleg.

Este cea mai simpla metoda de a trai fericit, impacat cu tine insuti. Atitudinea fata de evenimentele din viata ta. Vezi ce s-a intamplat, intelege comportamentul tau, iarta-te, invata din tot ceea ce faci, centreaza-te sa actionezi din dorinta de a face bine si totul se va intampla spre binele tau in viata.

Cam asta numesc eu intalnire cool, chiar si pentru cateva minute.  Acea intalnire cu cineva care sa-mi reaminteasca ca sunt pe drumul cel bun.

 

           P.S: Nimic nu este intamplator in viata, dupa parerea mea.

                              Tu ce crezi? Ai avut astfel de momente?

 

Citeste si:

http://www.aboutlifeandsoul.com/?p=1719

14 thoughts on “Nimic nu este intamplator in viata.

  1. Ce crezi am citit articolul de 2 ori si imi place ca si restul de altfel. Le nimerești ca de fiecare data inseamna ca scorțișoara isi face efectul pe timpul rece….vezi cu karma aia ca cine stie cine se lipeste de tine

    Like

  2. Multumesc, Cristina:) Ma bucur ca iti place si da, isi face efectul scortisoara intotdeauna :)))) Am grija si cu karma, nu te ingrijora 🙂

    Like

  3. Expresia mea preferata care imi răsuna in gând cand ma ciocnesc cu nedreptatii intenționate si care imi readuce starea de bine cu efect imediat,e :”stai karma”!ma intalnesc cu astfel de momente zilnic si da,cred ca nimic nu este întâmplator.iti multumesc pt fiecare articol citit omulet cu suflet mare.eu te gasesc printre acele persoane care spera ca lumea o sa se schimbe in bine si cu gesturi mici sau mari ajuti la asta.exista speranta!

    Like

    1. Ce tare ca ai si tu asemenea momente! Mi-ar placea maxim sa aud macar unul dintre ele 🙂 Multumesc si eu pentru ca citesti articolele postate aici, Daniela!

      Like

  4. Cred ca unele lucruri sunt facute sa se-ntample,impactul lor asupra cursului vietii noastre fiind direct proportional cu “lectia ” sau “povata” pe care trebuie s-o invatam din aceste intamplari.

    Like

    1. Da, chiar asa. Uneori invatam si din urmari care sunt o consecinta naturala a ceea ce facem. Tu ai vreo intamplare similara, Gabriela?

      Like

  5. Am citit cu drag cuvintele asternute de tine! Gandurile, intamplarile din viata ta! Imi place sa te citesc! Intamplarea face ca acum ceva luni in urma tindeam sa fiu frustrata din cauza unei nedreptati pe care viata mi-a scos-o in cale! Am un prieten bun care mereu imi repeta: “Esti ceea ce gandesti!” Pozitiv esti, primesti lucruri pozitive! Vezi numai partea negativa a vietii, ti se intampla numai rau! Mi-a luat ceva timp pana sa realizez ca asa functioneaza viata! Cu fiecare zi care trece, ma bucur mai mult pentru ceea ce am si accept oamenii din jurul meu asa cum sunt, fara sa ii judec sau sa incerc sa ii inteleg pentru alegerile facute! Iubesc mai mult! Zambesc mai mult! Si am mai invatat ca problemele noastre ca oameni reprezinta doar 10% din situatie, pe cand locul suprem de 90% il ocupa reactia noastra in fata problemei!

    Like

    1. Multumesc Alina ca ai impartasit cu noi o situatie din viata ta 🙂 si ma bucur sa aud ca ai decis sa-ti schimbi perspectiva asupra vietii si deja ai vazut diferenta. Sa auzim numai de bine!

      Like

  6. E posibil ca nimic sa nu fie intamplator in viata, dar este o certitudine faptul ca mii de întâmplări ne intersectează existenta, fara ca noi sa reusim in a le decodifica semnificatia. Unele sunt ignorate, alte eronat interpretate, altele valorificate. In esenta, atitudinea noastra fata de tot ce ni se intampla si fata de oamenii cu care intrăm in contact, este modul unic al fiecăruia dintre noi de a ne raporta la propriul destin.

    Like

Leave a Reply

