Calatoria inimii

Unul dintre cele mai frumoase orase pe care l-am vizitat in trecut, a fost fara indoiala Roma. Fara exceptie, de fiecare data cand am mers acolo, chiar si singura, a fost o aventura nemaipomenita.

Cateodata imi place sa calatoresc singura. Fiindca ador sa bat strazile la pas, sa privesc in detaliu pietele mici dintre cladiri, sa merg la cinematograful vechi din Campo de’ Fiori, acolo unde se afla si statuia unei personalitati din trecut pe care o admir.  Cand sunt singura pot petrece cat timp vreau in muzee fara sa-mi vad prietenii lesinati si plictisiti pe scaune si mereu intreb insotitorii detaliile care ma intereseaza, deci se poate prelungi pe toata ziua orice vizita la un muzeu.

Roma ascunde multe secrete si exista o energie speciala in acel oras. Cerul este diferit fata de oricare alta parte a Italiei. Nici macar in Sicilia nu l-am vazut avand aceeasi frumusete.

Locul meu preferat din acel oras este biserica San Paolo, un edificiu caruia, in ciuda marimii, lumina ii ofera un aer primitor in interior.

Exista o inscriptie pe peretele din dreapta, langa una din ferestre, care m-a fascinat de prima oara cand am vazut-o.

Sunt multe locuri deosebite si exista atatea opere de arta in Roma incat o luna nu cred ca mi-ar ajunge sa le privesc pe toate. Nu-mi place sa fac lucrurile preferate pe fuga,  vreau sa absorb complet tot ceea ce-mi atrage atentia.

Mereu cand calatoresc imi place sa vorbesc cu oamenii care imi apar in cale, uneori cu riscul de a-mi plictisi prietenii, fiindca atrag tot felul de situatii in care oamenii pur si simplu incep sa vorbeasca si nu se mai opresc.  🙂

Vreau sa calatoresc in urmatorii 10 ani din viata mea si sa scriu povestile tuturor celor care imi apar in drum. Este singurul mod in care simt ca traiesc cu adevarat. Atunci cand explorez locuri noi, cand ma vad pusa in situatii nemaiintalnite,  simturile mele sunt stimulate la capacitate maxima.  Dorm mai bine mereu cand calatoresc, respir mult mai bine, pot sa ma concentrez pe ceea ce am de facut si ma pot detasa complet de tot ce nu mai este in armonie cu mine.

Dar cel mai important pentru mine este ca pot sa ma refac  atunci cand calatoresc.

Ciudat lucru, a trecut fix un an de cand am fost ultima oara la Roma, iar astazi, intalnindu-ma aparent intamplator cu un prieten, ma intreaba daca plec la Roma. :)))

Ce chestie, poate ar trebui sa schimb destinatia de pe bilet. Mai am cateva zile de cugetare pana imi pun lucrurile in ordine in Bucuresti.

 

Leave a Reply

