Cum te protejezi de epuizare?

 

Sunt pe canapea, ma odihnesc dupa o baie lunga si relaxanta. Am alergat de dimineata  si imi place cateodata dupa ce fac sport  sa-mi aprind cateva lumanari si sa stau in apa pana ma simt complet relaxata. Este un mic rasfat gratuit pe care il practic de fiecare data cand simt ca am nevoie.

Uneori mai folosesc si uleiuri aromatice, in functie de starea pe care o am sau as vrea sa o am, aromaterapia fiind o alternativa sanatoasa  si o preferata a mea alaturi de cura cu ceaiuri pentru a functiona in parametri normali.

Recurg la astfel de trucuri atunci cand ma simt epuizata fizic, emotional si mental. Mi se intampla acest lucru in special cand stau mai mult de sapte-zece zile in Bucuresti.

Am observat ca am perioade in care efectiv dupa sapte zile de Bucuresti nu mai pot face fata emotional si fizic in primul rand unei zile de lucru normale.

Pur si simplu ajung acasa istovita si mi se intampla sa lesin in pat. Sa nu va imaginati ca muncesc pe branci si ajung tarziu. Mi se intampla foarte des ca in jurul orei 22 deja sa dorm.

Am un program de somn destul de regulat, sunt rare perioadele in care stau treaza mai tarziu, de obicei la 22:30 deja  dorm de ceva timp.

Mai putin cand petrec peste o saptamana in Bucuresti.  Am observat ca atunci cand nu profit de weekend sa plec din oras, in saptamana urmatoare nu sunt deloc eficienta, somnul mi se deregleaza si nu pot sa ma mai odihnesc deloc. Mai mult, ziua tind sa preiau din toate starile emotionale ale oamenilor cu care intru in contact si oricat as avea grija la alimentatie tot imi dau peste cap organismul…pur si simplu ma simt dezechilibrata complet.

Ma intreb daca ati sesizat si voi schimbari sau diferente in perioadele in care profitati de weekend si plecati din oras la tara, la munte, in alte orase unde pur si simplu va deconectati?

Daca nu ati observat cum statul asta prelungit in oras te poate afecta profund?

Mie una exact efectul asta mi-l produce. Si ma gandesc la cei care aveti deja copii, cum bietii sunt ca un burete pentru starile adultilor, absorband de la cele mai slabe emotii pana la cele mai complexe caci prin natura lor copiii sunt empatici, cum ii poate afecta si pe ei  orasul.

Ma bucur ca vine primavara si cat mai stau pe aici o sa incerc sa profit de vremea buna sa stau cat mai mult in parc sau oriunde altundeva in natura.

Stiu ca mintea umana chiar daca esti in concediu dar esti tot in acelasi oras nu se poate deconecta efectiv si ruleaza programe pe fundal continuu, lucru ce te poate epuiza.

O sa incerc pe cat posibil ca la fiecare weekend sa plec din oras. 🙂

Leave a Reply

