Femei simple si suflete de milioane.

 

 

Am baut doua cani de rooibos dupa ora 20 in aceasta seara si acum desi este trecut de miezul noptii eu nu pot sa dorm.  Mi-am luat o cana de inghetata de fistic si in timp ce tastez  imi imaginez ca probabil arat ca si cand as juca in filmul clasic american in care ea, o fata obisnuita sta in “motzul patului”  in pijamale, cu o galeata de inghetata si se gandeste la sensul vietii, singura in noapte.

Am avut un mic moment de reflectie in aceasta seara, in timp ce-mi notam ceva in agenda.

Mi-am dat seama ca agenda pe care aproape am terminat-o am primit-o de la prietena mea in urma cu exact sase luni.

Fara sa vreau mi-am adus aminte cum eram eu cu sase luni in urma. Luna decembrie din 2015 a fost pentru mine o luna revelatoare. Viata mea s-a schimbat complet pe data de 17 decembrie. In acea zi, parca o poarta a Raiului s-a deschis pentru mine si mi-a adus o constientizare atat de profunda incat doua saptamani dupa am plans continuu, chiar pana spre 10 ianuarie. Ca si cand pentru prima data in viata am vazut clar complexitatea  sufletului uman si frumusetea sa.

Uitandu-ma in urma vad cum din 10 decembrie, de cand am primit agenda, tot ce mi-am notat in ea a inceput sa se implineasca treptat, fiecare pagina gasindu-si un loc special in sufletul meu.

In aceste sase luni am evaluat treptat toate persoanele din viata mea si am putut sa vad cat de speciale sunt.

Am sa incep prin mama mea care de multe ori spunea atunci cand se supara “m-am sacrificat pentru tine”, si pe mine ma enerva teribil auzul acestor vorbe.

Am inteles ca a avut dreptate cand spunea aceste lucruri caci viata ei, daca nu ar fi intemeiat o familie de prea tanara ar fi putut fi una de foarte mare succes profesional, fiind foarte isteata si ambitioasa, si asa cum si-ar fi dorit sa aiba. Ma distreaza sa o vad cum inca se mai agita sa faca diverse lucruri cand ar putea sa stea linistita la anii sai.  O iubesc nespus de mult, chiar daca avem pareri diferite. Ii sunt recunoscatoare pentru viata mea si chiar daca ne mai “luam de par” uneori, la sfarsit o iau in brate, o pup si ma bucur ca am sansa sa o vad exact asa cum este.

Sora mea este pentru mine un model de rabdare si nu numai. In sufletul ei am vazut atata bunatate cum nu stiu daca un om poate intalni de multe ori intr-o viata, tot ce pot sa sper este sa reaprindem bunatatea din noi toti pe viitor. O admir pentru calitatile ei si ma simt binecuvantata ca am putut sa cresc alaturi de ea, chiar si cand ne alergam si ne bateam.  Fiind cu sapte ani mai mare, mi-a luat ceva timp pana sa ajung sa o caftesc si multe, multe runde pierdute.

Prietenele mele din copilarie, Diana si Adina,  si cele din timpul liceului sunt cele mai bune exemple ca se poate sa mentii o legatura chiar daca nu locuiesti in acelasi oras si sa ramai acelasi om natural si sincer in preajma lor indiferent de trecerea anilor. Amintirile frumoase pe care le avem impreuna nu le putem sterge si ele sunt tot cele care ne-au ajutat sa trecem de-a lungul timpului si peste provocari.

Sora si mama fostului meu prieten din Bucuresti sunt doua femei care m-au marcat prin frumusetea lor interioara si prin solidaritatea lor fata de mine ca femeie.  Cristina a fost cea care mi-a dat cel mai bun sfat atunci cand viata mea era la o rascruce de drumuri si mi-a fost alaturi in momente in care nimeni altcineva nu ar fi putut, desi era vorba si despre fratele ei. Nu am decat cuvinte de multumire si apreciere fata de aceste fiinte frumoase.

Prietenele mele care acum au copii sunt niste mame extraordinare si desi unele dintre ele sunt inca speriate de experienta si se simt nesigure daca vor fi mame bune, am incredere in ele ca isi vor gasi drumul si vor oferi copiilor tot sprijinul de care au nevoie. Eu nu pot decat sa le admir si sa le urez succes in minunata calatorie pe care pasesc acum. Prietena mea Luiza care abia a aflat ca este insarcinata – ma bucur ca Dumnezeu a binecuvantat-o cu acest dar si abia astept sa o vad mamica.

Prietena mea Liza, cu care am impartit un apartament si cativa ani de nebunii si tragedii :)) si care acum este o mama fantastica, mi-a aratat cum un om se poate schimba atunci cand isi intalneste destinul. Prietena mea workaholica, Andra,  ce se mutase la serviciu acum cativa ani a ajuns sa-si doreasca intr-un final o familie. Lumea incepe sa capete sens. 🙂

Prietenelor mele din Milano, atat Julianei cat si Kristinei le multumesc pentru experienta inedita prin care am trecut.

Prietena mea Ana ce invata sa-si gaseasca drumul catre inima ei, este un model pentru mine de devotament fata de propria profesie.  Prietena mea Gabriela care are un talent fantastic ma inspira sa fiu mai relaxata atunci cand devin prea serioasa.  Tot aici o incadrez si pe Cristina, este pentru mine ca o zi colorata de primavara, in tot ceea ce spune, si ca o cursa in trenuletul groazei atunci cand stau in dreapta in masina ei.  🙂

Prietena mea Ana Maria, cea care mi-a daruit agenda si cartea lui Cartarescu.  Acest suflet minunat care inca nu-si gaseste linistea este dovada ca femeile din Romania au un drum lung de parcurs pana la a ajunge la esenta lor.

Este o fata simpla dar in posesia unui suflet de milioane ce inca nu poate vedea  valoarea pe care o are. Cheile ei sunt  blandetea si rabdarea pe care le transmite in zilele cand oboseste sa poarte masca societatii si a etichetelor vazute in Bucuresti.  In acele momente de oboseala, cand la suprafata ramane doar sufletul frumos ce este – transmite esenta feminitatii sale din primele doua cuvinte.

Are si abilitati de PR si ii place sa faca pe sefa iar pe mine in special atunci ma calca pe nervi. Dar o iubesc nespus si vad cine este dincolo de toate plasticizarile societatii.

Prietena mea queri … cu care nu am avut multi ani de prietenie dar care reprezinta o femeie speciala in viata mea. Ii multumesc lui Dumnezeu ca mi-a scos-o in cale acum doi ani si ne-am apropiat fiindca recunosc in ea tot ceea ce nu am putut vedea in mine multi ani la rand. Aceasta fata, Cristina, mi-a transmis o incredere astfel incat as putea sa o insarcinez cu o misiune speciala a vietii si am certitudinea ca va lua decizia corecta indiferent de imprejurari. Taria de caracter, corectitudinea si devotamentul fata de familie pe care le poseda sunt lucruri rare pe aceasta lume. De asemenea iubirea fata de oameni pe care o detine este rara iar aici o incadrez si pe Silvia, ma bucur ca am cunoscut-o.

Sunt aparent femei simple dar care se lupta zilnic cu provocarile pe care o femeie le intampina in Romania, facand fata si prejudecatilor de aici fata de libertatea de care beneficiaza o femeie in occident.

Trebuie sa recunosc ca sunt binecuvantata caci ceea ce eu am vazut in sufletele acestor femei este de o frumusete uimitoare si abia astept sa vad ce vor deveni pe viitor.

Leave a Reply

