Vremea cantaririi faptelor.

 

De trei luni ma gandesc daca sa-mi fac un tatuaj. Imi place si cel pe care il am deja, by default, il ingrijesc si este o parte speciala a mea fiindca textura pielii este diferita pe acele tipuri de tatuaje. Insa as vrea sa adaug inca un simbol, ceva care reprezinta pentru mine puterea transformarii, a schimbarii, reinnoirea…mai pamantean.

Din Bali vorbeam cu prietena mea sa ne dam timp pentru a contempla ideea din toate punctele de vedere si a lua o decizie, poate chiar la finele anului. N-am renuntat la idee, presupun ca reprezinta un lucru important pentru mine, posibil chiar sa-l fac intr-un final.

Sunt o persoana care renunta greu, de regula, fie la lucruri, la conceptii, poate asteptari, prejudecati si foarte greu la oameni. De-a lungul anilor am inteles ca oamenii sunt cea mai importanta parte a vietii si, ca o consecinta fireasca, m-am straduit sa tolerez comportamentele neadecvate (fiindca sunt momente in care toti gresim) si sa inteleg toate punctele de vedere, preferand sa ma concentrez pe imaginea potentialului fiecaruia, ignorand defectele.

Pentru mine, o prietenie inseamna in primul rand o baza solida, un stalp pe care te poti sprijini indiferent de cum bate vantul. Consider ca am facut dovada acestei conceptii a mea pentru toate relatiile de prietenie pe care le-am dezvoltat de-a lungul anilor. Repetat, uneori.  Scopul prieteniei in propria mea perceptie este de a relationa si a construi o punte solida de legatura intre oameni care vad dincolo de prapastie, se concentreaza pe ceea ce exista  la capatul fiecarei parti.

In relatiile de prietenie pe care le-am avut de-a lungul anilor am preferat sa-mi exprim sentimentele, oricat de dure sau taioase au parut. Mi-am si cerut scuze cand am exagerat dar mi-am si sustinut punctul de vedere atunci cand propriile mele sentimente au fost lezate.

Nu impachetez cu o funda un fapt care poate fi periculos, prefer sa comunic observatiile mele franc.  Corectitudinea pentru mine este esentiala pentru a avea o relatie autentica.

O cunostinta la un moment dat imi spune  “Suferinta sau franchetea poate fi prea dura pentru oameni”.  Ciudat este ca aceasta remarca venea de la un barbat. Suferinta din inima uneori mult prea sensibila a unei femei atunci cand prietenii cu care si-a impartit viata ii intorc nepasatori spatele nu conteaza?

 

Oare nu ignorarea suferintei creeaza un cerc vicios?

In fapt de ceea ce tu vrei sa fugi insisti sa prelungesti?

Pentru fiecare dintre noi vine un moment in viata in care este necesar a trage linie si a evalua ce este acel lucru pe care vrei sa-l eviti si care produce un cerc vicios in propria-ti viata?

Uneori, persoanele care in perceptia ta sunt valoroase refuza a-si vedea propria valoare si prin propria ignoranta rasfrang asupra relatiei in sine lucruri contrare prieteniei. Superficialitatea in ziua de astazi este un strat folosit frecvent pentru a masca propriile dezacorduri.  Dureros este cand relatii dezvoltate de-a lungul anilor devin  atinse de acest virus si profunzimea trairilor partilor implicate intr-o relatie se inlatura prin prejudecati, frici, conceptii sterile.

Ca si cand ai transforma Taranca Voioasa a lui Grigorescu intr-o caricatura creionata a unei ospatarite, beat fiind. Poti considera acest fapt admisibil?

Vine vremea cand fiecare lucru bun sau rau se pune intr-o balanta si se noteaza rezultatul…vine vremea platii.

Faci bine- primesti bine;

Faci rau….

          Sansele de a repara greselile sunt mereu disponibile, important este daca vom alege sa ne reparam greselile? 

O inima deschisa spre smerenie, recunostinta pentru adevaratele daruri ale vietii (oameni) si  usurata de pacate aduce mereu pace.  Cam asta este valoare, pentru mine. Idealul meu simplu spre care tind.

De aceea cred ca este important sa am in jurul meu oameni care apreciaza aceleasi lucruri ca si mine. Pentru  restul… stiu ca au propriul lor drum.

Le doresc succes!

 

Leave a Reply

