Intai sa ne cunoastem.

Mister este cuvantul meu preferat  alaturi de Vineri, ziua in care am venit pe aceasta lume. Zeita Venus sau Bendis a geto-dacilor era patroana zilei de vineri, guvernatoare a Lunii si padurilor, a maternitatii, casatoriei si… Iubirii. Lucru deloc surprinzator caci, noi, femeile, suntem toate niste zeite ale frumusetii si iubirii. Doar ca nu am fost initiate, inca. 😉

Femeia are capacitatea de a-si crea singura o imagine si conditie care depaseste conditia umana ajungand la cea divina, insa tot singura se poate si cobora mult sub nivelul oricarei fiinte. Are vointa libera si capacitate creatoare infinita prin propriile sale talente, importanta este directia in care le canalizeaza.

Parte din virtutile feminine sunt ordinea, masura si decenta la care se adauga spiritul prieteniei si arta comunicarii. Pentru mine, cateva dintre ele, pana la varsta de 30 de ani s-au manifestat haotic. Deseori decenta si comunicarea aveau o apreciere distorsionata in viziunea mea.

Norocul meu ca pot sa-mi observ trecutul si pot invata din el. Cat de minunat este sa poti invata din greseli atunci cand privind in urma sa-ti doresti sincer sa te indrepti? Sa te autoeduci.

Educatia, dulcea arma a seductiei feminine. Viata urbana si industrialismul au contribuit, odata cu revolutia franceza din 1789 care a pus bazele temeliei sistemului modern de invatamant si a permis accesul in numar mare al femeilor la o educatie doar  la indemana  nobilimii anterior,  la necesitatea femeilor de a se adapta la repozitionarea lor acum limitata fata de natura (asociata feminitatii), la gasirea unor obiceiuri prin care ele sa se poata integra mai usor vietii urbane.

Se spune ca in casa culturii esti condus de catre sufletul tau. Ceaiurile, intalnirile intre femei cu scop cultural, aparitia romantismului in operele literare (1820- Meditatii poetice – Alphonse de Lamartine) si accesul mai larg la perfectionarea fiintei prin educatie au oferit numeroase ocazii de socializare si a permis tinerelor femei a fi prezentate si integrate intr-o societate rafinata, menita a le “inalta” spiritul. Moda in Franta anilor 1830 aducea in atentia femeilor rochii ce puneau in evidenta talia, prin centuri, inlocuirea treptata a corsetelor, finetea matasurilor si voalurilor ce lasau sa se contureze o imagine a unui fluture liber, etaland seducator pielea fina a gatului.

Vorbele alese si cu masura reprezentau o eticheta fina a femeii.

Ei, acum e acum. Olteanca de fel si foarte artagoasa, vorbele cu masura nu prea au fost deviza mea. Pana intr-o zi, cand, la un ceai cu mai multe persoane, stateam tacuta pe un scaun observand persoanele din jurul meu.  Mi-a fost foarte usor sa vad cat de dezechilibrata este o discutie in care o femeie vorbeste peste masura, nealocand sansa celeilalte persoane de a se desfasura complet, punand mai multe intrebari si dand “sfaturi” decat ascultand raspunsuri.  Atat de ciudat mi-a fost sa vad acest lucru incat m-am intrebat rapid daca eu ma regasesc in acest comportament si daca da, cat de necesar este sa ma observ periodic pentru a ma asigura ca persoana cu care discut are sansa reala de a se exprima complet si eu am posibilitatea de a intelege mesajul pe care vrea sa-l transmita, fara a ma grabi intuitiv in concluzii sau judecati.

Comunicarea cu succes se realizeaza cand esti prezent complet in discutie si ai o dorinta sincera de a asculta persoana cu care discuti. Astfel am inteles ca as vrea sa tac mai mult decat sa palavragesc fara sens.

Comunicand in schimb cu mine insami, in interior.

 Astfel am inceput a ma cunoaste mai bine. Intrebandu-ma des : Ce imi place mie…atunci cand vedeam lucruri noi sau ma gaseam in situatii noi. Daca imi place unde ma aflu, ce as vrea sa imbunatatesc, ce m-ar face mai fericita decat sunt acum? Deseori, cu femeile cu care vorbesc, imi place sa le intreb pe ele ce le face fericite sau sa se simta apreciate.

Voi stiti ce obicei practicati si va aduce apreciere proprie?

Spre exemplu, eu cand vreau sa ma simt apreciata nu ma misc dupa canapea :))))  adica nu ma grabesc sa ajung nicaieri fiindca nu vreau sa-mi demonstrez nimic, stiu ca pot orice imi propun si merit aceasta recompensa de a-mi da cat timp liber vreau, astfel eliminand stresul.  Citesc doua zile la rand sau fac o baie lunga, imi iau ceva lenjerie draguta si haine parfumate si dansez prin casa. Uneori si plang doua zile la rand dar asta ramane pentru o alta postare, in initiere. 🙂 Gesturi simple care sa-mi ofere liniste in suflet fara a necesita o actiune intreprinsa in afara confortului casei mele.

Desigur ca un sampon de calitate, un ulei fin pentru piele si chiar alimentatia foarte sanatoasa sunt recompense care iti sustin viata si denota apreciere sincera fata de propria fiinta, contribuind la sustinerea vietii. Cand eu sunt linistita in interior, totul se reflecta in exterior.

Asa ca vreau sa aflu cine sunt eu, ca suflet cum ma manifest? Ce imi aduce mie liniste, speranta, bucurie si vreau sa fac acele lucruri care ma inspira.

 

Sa recapitulam:

  1. Educatia – citesc cat de des pot, tot ce imi pica in mana.
  2. Intalniri intre femei cu scop cultural sau educativ – poate si yoga, ceaiuri cu dezbateri pe diverse teme, schimburi de carti, evenimente de nutritie, mi-ar placea sa merg la o intalnire unde se tes goblenuri.
  3. Arta comunicarii- ascultare activa in care sa acord sansa interlocutorului de a se exprima complet fara a judeca mesajul, evitarea “sfatului”.
  4. Autoevaluarea – cum as putea sa ma imbunatatesc in situatia x sau cum mi-ar placea sa reactionez data viitoare? Ce imi place mie sa fac cu fonduri minime?
  5. Lucruri simple practicate in linistea casei.

 

 

Mai mult informatii despre zilele saptamanii aici:

http://www.roastrolog.com/zodiac-geto-dac/

2 thoughts on “Intai sa ne cunoastem.

  1. Eu sunt prima la dat sfaturi Si stiu ca e ceva la care ar fi bine sa renunt. Nu vine dintr un loc rau, ci pur si simplu ma trezesc vorbind cu voce tare ce as face eu in situatia respectiva

    Like

    1. 🙂 si eu sunt posesoarea unei big mouth 🙂 insa ma intreb – Ce este cel mai important pentru persoana respectiva, ca eu sa-i dau un sfat sau pur si simplu sa o ascult, dandu-i astfel sansa sa se exprime?

      Like

Leave a Reply

