Lucruri care ma inspira.

 

Luni dimineata cu o masca cu avocado pe fata (primita de la o prietena a sufletului), cu ochii inchisi, respirand aroma de scortisoara si portocala a betisorului parfumat, stau cufundata in apa. Cand m-am trezit la sase era intuneric asa ca mi-am aprins cateva lumanari si m-am hotarat sa fac o baie relaxanta pentru a incepe saptamana altfel.  Am cateva lucruri importante de facut astazi asa ca ma asigur ca voi fi complet pregatita. Am inceput sa acord atentie sporita starii mele mentale, emotionale, fizice si sa favorizez pe cat posibil mici ritualuri care sa ma ajute sa fiu cat mai relaxata, zi de zi. Mi-am dat seama ca sanatatea fizica este in stransa legatura cu cea mentala si emotionala astfel ca este necesar ca eu sa acord prioritate ingrijirii mele ca sa pot functiona armonios, aducandu-mi contributia in lumea in care traiesc.

Imi place sa ma rasfat si printr-o alimentatie cat mai sanatoasa, ma duc la piata deseori si aleg produsele acelea care par mai “amarate”, crescute intr-un colt al unei gradini micute, mangaiate de razele soarelui poate prea mult in unele locuri, opuse celor stralucitoare si avand o forma perfecta de pe tarabele pline. Gasesc legume proaspete, fructe de sezon, branzeturi delicioase si cateodata merg si la o brutarie de un cumpar o turta . 🙂 Ieri am gasit la piata niste piersici rosii delicioase, suculente, pastrand inca mirosul campului. Parca le-as fi cules eu cu mana mea dintr-o gradina micuta, multumind fiecarui fruct ca s-a lasat purtat in cosul meu. (weirdo) :)))

Sunt oameni care vin in piata cu cateva ladite din ce au ei prin gradini si care te asteapta cu zambetul pe buze de fiecare data. Ador oamenii care zambesc in cele mai grele momente. Imi aduc aminte de mine cand faceam cate doua  antrenamente la sala si instructoarea incepea sa rada, si ea, cand efortul era maxim si vedea ca eu incepeam sa rad simtind tensiunea si durerea crescanda in muschi, incarcandu-ma brusc  pentru a continua cu optimism si motivatie.

Am schimbat antrenamentele intense pe…nimic. M-am gandit ca as vrea sa incerc o altfel de intretinere asa ca merg prin parc cand simt nevoia, ma plimb, mai topai prin casa, dansez. Cateodata mai fac cateva miscari din clipurile mele de cardio si le combin cu ce simt eu ca imi foloseste. As vrea  sa incep o intretinere prin masaj dar inca nu m-am hotarat cum sa fac acest lucru. Ma mai gandesc.

Ma inspira cartile care imi forteaza perceptiile sa se deschida, care aduc subiecte provocatoare in discutie si ma determina sa ma intreb daca nu cumva eu traiesc intr-un acvariu si lumea este mult mai complexa decat ceea ce vad eu in jurul meu?

De aceea discut cu oameni din domenii variate si accept diferite recomandari de lectura. Astfel am ajuns la o scriitoare de origine Australiana, Germaine Greer. Cartea ei, Femeia eunuc, care a provocat o miscare globala a ajuns in mana mea la 46 de ani de la data publicatiei.

Am ramas fara cuvinte la primul paragraf atunci cand am deschis cartea aleatoriu, in metrou, in drum spre casa, in ziua in care am ridicat-o de la punctul de livrare. Vazand ca doamna care statea in stanga mea arunca priviri curioase si ea in carte, am intrebat-o ce parere are. O mama a doi copii maturi, avand si ei copii, casatorita si fericita dupa cateva decenii de casatorie a aprobat ceea ce apucase  sa citeasca. Ajungand acasa am inceput sa rasfoiesc curioasa foile, din ce in ce mai detaliate. Am plans.

Pentru prima oara in viata mea  citesc  o femeie care a inteles tot. A inteles prin ce am trecut eu in cei 30 de ani pe care i-am trait pe aceasta lume.

Un mic exemplu aici:

    “O fata care descopera ca este pretuita in relatia cu un baiat doar pentru acele calitati pe care educatia ei din scoala a cautat sa le devalorizeze va lua o decizie care va fi oricum in defavoarea ei. Adoptarea atributelor momelii sexuale este dureroasa si demobilizatoare. Asteptand sa sune telefonul, invatand sa nu para nerabdatoare, prafacandu-se indiferenta, fata isi impune o autodisciplina care se poate radicaliza. In foarte putine ocazii, se poata afla intr-o situatie in care aceste fraie nu sunt absolut necesare.”

A trait, a simtit, a gandit, a reactionat, a scris, a publicat pagini cu situatii cu care si eu m-am confruntat la randul meu si care m-au marcat profund. Printre cateva pagini am simtit ca, in sfarsit, am ajuns acasa. Nu pot spune ca rezonez 100% cu tot ce este scris dar aceasta carte este cea mai apropiata descriere a mea, ca femeie, crescuta si educata intr-un sistem distorsionat.

O recomand cordial tuturor fetelor, femeilor care vor citi aceasta postare poate pur si simplu din curiozitate poate o sa cititi cartea, poate va raspunde unor framantari, unor nelinisti, poate va aduce cateva intrebari?

Am sa las si link-ul catre un mic documentar despre psihologie si cum curentul consumerismului a luat amploare in state, indus de catre corporatiile americane, bazandu-se pe dorintele ascunse ale oamenilor si folosindu-se de miscarea de eliberare a femeilor.

O saptamana minunata sa avem cu totii!

 

 

Leave a Reply

