Iertarea este cadoul pe care si-l face fiecare.

 

Una dintre femeile pe care le admir este Susanne Billander. O suedeza care a gasit o modalitate unica de a trai si a avea o relatie, casatorita dar locuind separat de sot (o relatie functionala intr-un mod fericit bazata pe incredere si iubire!). Susanne este un life coach, printre multe altele, dar o profesionista in primul rand. Seminariile si workshopurile organizate de ea au intotdeauna teme atragatoare si argumentate factual nu doar conceptual, in special cand unele dintre evenimentele sale se bazeaza pe concepte abstracte de genul – trezeste-ti energia feminina.

Mereu cand vad ca organizeaza un webinar  ma inspira sa-mi analizez chiar eu modalitatea de relationare si functionare caci este foarte usor sa devii confuz chiar pe perioada unei zile, a unei saptamani, a unei luni in calatoria vietii.

Cum interpretez eu energia  manifestata  intr-un organism am mai scris pe blog chiar aici:

http://www.aboutlifeandsoul.com/woman-of-love/

Sunt cateva completari pe care as vrea sa le adaug. De-a lungul anilor, atunci cand eu ma confruntam cu dezechilibre energetice care imi afectau sanatatea fizica, de cele mai multe ori ieseam din echilibru prin simplul fapt ca deveneam competitiva  prin  motivatia care ma conducea catre scopul meu.

Ca un exemplu simplu as putea sa dau antrenamentele pe care le practicam. Motivatia din spatele lor era ca eu sa ajung sa-mi definesc corpul pentru a ma asigura ca arat mai bine nu ca mine cea de ieri dar, intr-un mod inconstient fiindca fostul meu ma insela si eu simteam acest lucru, eu imi doream sa arat mai bine ca o alta posibila rivala. Foloseam comparatia – oare as arata mai bine ca x daca as face acest lucru? Repet, inconstient.  Ma minteam ca, de fapt, pentru mine merg asa des la sala, ca imi place, ca ma stimuleaza etc. Petreceam doua ore zilnic pe diferite antrenamente plus timpul alocat actiunilor complementare mersului la sala si nu eram niciodata multumita fiindca simteam ca orice as face nu voi putea ajunge sa arat ca altcineva, nu ma acceptam pe mine nepotrivita pentru un tip care oricum nu ma aprecia.

Un alt exemplu in care imi foloseam energia masculina si cream un dezechilibru in mine era atunci cand incercam sa dovedesc ca pot sa fac un lucru mai bine ca oricine altcineva. Un exemplu aleatoriu – sa am un rezultat extraordinar in munca, aratand ca eu pot. Este o diferenta a avea un rezultat fiindca esti bun in ceea ce faci si te straduiesti sa-ti performezi metoda de lucru si a face o munca pentru ca vrei sa arati ca poti si esti indispensabil intr-un cadru. In prima situatie atentia merge catre  propria educatie si dezvoltare personala, in a doua varianta este pura competitivitate care iese dintre caracteristicile energiei feminine, este chiar un sabotor.

Energia mea era complet dezechilibrata, o reamintire a faptului ca nu prea ma pretuiesc eu pe mine. In timp, de nevoie, am invatat cum pot eu sa ma echilibrez.

Am sa mai aduc in discutie un subiect mai intim.

Sunt multe femei care in momentul in care ies dintr-o relatie se intreaba cum le va impacta acest lucru hormonal? In primul post am scris ca atunci cand doi parteneri initiaza o relatie dar nu sunt compatibili, in corpul amandurora se vor inregistra dezechilibre.

In momentul in care iesi dintr-o relatie care a fost nepotrivita cel mai bun lucru care ti se poate intampla  este sa iti acorzi o perioada de insanatosire, reasezare a lucrurilor, de reorientare, rebalance. Eu sugerez femeilor sa-si acorde cat mai mult timp posibil, pana la un an, fara un contact sexual pentru a-si putea reconstrui echilibrul interior si a evalua complet ce a insemnat o relatie nepotrivita atat emotional cat si social (perspective de evolutie prin prisma relatiei).

Una dintre prietene imi spune ca foloseste metoda self-satisfaction pentru a linisti episoadele care o bantuie periodic, motivand ca astfel se invata ea a se cunoaste pe sine mai bine. Ce poti sa-i raspunzi unei persoane care este convinsa de acest lucru?

Intrebarea mea este:

Ce iti doresti tu intr-o relatie sexuala – sincera fiind tu cu tine – sa te cunosti fie prin experienta cu partenerul compatibil tie, descoperind astfel o lume fantastica  impreuna, fie alegand o metoda iluzorie de “a te cunoaste mai bine”?

Cum te poti cunoaste tu singur daca o relatie sexuala implica doi oameni diferiti in care fiecare ajunge a se descoperi prin experienta celuilalt? O calatorie magica pentru ambii parteneri.

O metoda folosita individual nu va genera o mai mare frustrare prin constientizarea lipsei profunde a persoanei cu care sa imparti un moment atat de intim?

Mai mult decat atat, energia  este distribuita catre un scop fara o finalitate care sa implineasca o fiinta profund si atunci devine irosita, neglijand alte aspecte la fel de importante ale vietii. Chiar vrei sa-ti irosesti energia cand o poti folosi sa te construiesti profesional de exemplu?

Nu este mai dureros a te trezi singur intr-o situatie unde ai vrea sa fii alaturi de iubirea vietii tale?  Ai vrea sa prelungesti acest sentiment?

Ideea de “sex” a devenit atat de comerciala incat in lume bolile cu transmitere sexuala au inflorit ingrijorator si neiubirea asemenea. La fel si femeile care au pierdut busola prieteniei si se invidiaza, ascunzandu-se de prietenele lor cele mai bune, asteptand un moment prielnic pentru a se defavoriza si barfi in ochii altora, uitand ca sunt singurele care isi stau aproape atunci cand sunt tradate de partenerii nepotriviti.

De fiecare data cand o fiinta se compromite pe ea insasi, acceptand o situatie – o relatie sau un partener-  doar dintr-o dorinta de moment  – este o dovada a cat de putin se iubeste si pretuieste pe sine. O dovada a neacceptarii si neiubirii de sine, acel sine care vrea ce este mai bun, mai pur, mai sensibil, mai complex.  Eu interpretez compromisurile relationale cu o persoana care nu este ceea ce iti doresti ca o dovada a neincrederii in viata si tot ce are mai bun de oferit, pentru tine, la momentul oportun.

A te iubi pe tine insati se poate a fi uneori  a adormi cu ochii in lacrimi intr-o seara dar sperand si stiind ca meriti mai mult decat jumatati de masura si scrisori de dragoste false, incalcate cu prima ocazie.

– De genul –

Nu voi inceta niciodata sa lupt pentru Noi fiindca eu te iubesc si esti femeie vietii mele! – A doua zi iese la cafea cu o alta fata in care discuta despre relatii si stabilesc o noua intalnire.

Sau

Iubitul meu, te voi astepta mereu, aici. – A doua zi merge cu X la o intalnire unde fumeaza impreuna diverse ierburi si experimenteaza scenarii impreuna. (Intr-adevar, il asteapta pe iubit acolo, mereu.)

A te iubi si pretui inseamna a ignora acele vorbe menite sa-ti gadile orgoliul si sa-ti iroseasca timpul pretios. A renunta la masca de “eu pot si stiu “ si a cauta cum poti fi mai buna pentru tine insati.

A fi altfel decat exemplele de compromis din jur, a tine cu dintii de ceea ce tu simti in interior ca vrei si te face fericita. Fie ca vor trece cinci sau zece ani. Daca ceea ce tu vrei in viata este iubire, va trebui sa dovedesti ca esti apt si demn pentru acest lucru si nu te arunci in bratele primului venit  – ca mine in anii trecuti.

Eu am invatat sa-mi folosesc energia concentrand-o in lucruri care ma fac fericita –  investind-o in educatie, plimbari, calatorii cand am ocazia, certuri cu familia (o glumita), scris. Toata aceasta parte activa a mea, energia mea masculina o folosesc astfel.

Referitor la stil vestimentar si prezenta, multe persoane inteleg prin a fi feminina o imagine a unei fete/femei cu unghiile intacte, machiaj perfect, o aparitie filiforma, tinuta impecabila. Dar daca ati vedea o femeie trezita la sase dimineata fara machiaj aplicat, cu o rochie florala, simpla, sandale flat si o crossbody bag fara oja pe unghii? Parul sanatos si lung, uscat fara perie? Sau o femeie pedaland pe bicicleta intr-o pereche de pantaloni smart, camasa alba, tenisi si rucsac? Fara unghii false, gene false, ochelari si accesorii branduite (doua exemple dintr-o plasa infinita). Ar parea ea mai putin feminina? Din contra, naturaletea ar prevala oricaror artificii.

Energia feminina o sustin prin activitati legate de casa cu care ma rasfat – fie tratamentele pe care le fac pentru corpul meu, fie infrumusetand mediul in care stau prin mici trucuri creative – obiecte decorative, fie prin gatit sau cusut, incercand sa iert din situatiile care mi-au provocat suferinte de-a lungul timpului.

Iertarea este un puternic act vindecator… la care eu inca lucrez. Un eliberator al multor dezechilibre.

De multe ori cand mai alunec in capcana suferintei din trecut ma consum enorm si atunci ma intreb simplu:

Cat timp am sa mai acord ignorarii dorintei mele adanci? Caci inima mea vrea sa tresara de bucurie, vazand oameni fericiti alaturi, nu sa sufere in continuare dupa trecut.

A ierta incepe cu propria persoana, pentru faptul ca ai acceptat un compromis menit sa aduca un confort de moment. A ierta faptul ca ai lucrat tu insati impotriva ta, poate fiindca alta metoda nu cunosteai?

A ierta incepe cu propria sustinere a partii care doreste garantia fericirii in orice situatie – energia masculina competitiva- directionata acum catre un scop nobil – performanta (nu linguseli sau fleacuri materiale trecatoare, obtinute prin defavorizarea altor persoane),  si acceptarea energiei feminine sensibile care isi doreste implinire sentimentala (fara jumatati de masura) cu cea mai buna varianta posibila pentru tine (chiar daca asta ar insemna ani de solitudine – astfel vei fi testat pentru devotament).

Nu este cea mai mare dovada de iubire pe care un om si-o poate aduce siesi, invatand astfel a iubi si a se pretui? 

 

Iubirea este, mai ales, cadoul pe care si-l face fiecare.

Jean Anouilh

 

Leave a Reply

