Unde este omul de serviciu?

 

Cand cobor scarile complexului in care stau pot spune ca trec dintr-o lume intr-alta. Cum este exemplul in majoritatea complexurilor de locuinte private. In interiorul curtilor este totul frumos, exista spatiu de joaca pentru copii, unele complexuri au si magazine sau sala de fitness, exista paza, in laterale vezi flori, exista personal sa tunda iarba, sa spele podelele, sa stearga geamurile, totul este aranjat si curat.

Cum calci pe terenul public ai toate sansele fie sa nimeresti  intr-un noroc de caine, fie sa vezi pet-uri aruncate (de toate dimensiunile), pungi (de carton sau plastic), cutii, chistoacele sunt deja prea obisnuite pentru a fi vazute, pachete de tigari, ambalaje fel de fel, masini parcate in mijlocul strazii, pomii cimentati pana aproape de radacina, gradini cu reziduuri in loc de flori si O MARE  LIPSA DE COSURI DE GUNOI.  Dar hey! nu exista nici macar statie de autobuz in zona in care stau, de ce m-ar mira lipsa cosurilor de gunoi?!?!

Poluarea mediului in capitala Romaniei este deja o rutina zilnica a multor animalute care circula nestingherite pe strada. Am prietene care se vor “civilizate” dar daca ies la plimbare cu cainele nu-si iau manusa si punga sa stranga dupa el. Lasa acolo, sa fie, daca tot mai este. Sunt convinsa ca aveti si voi, la ce este pe strazi. Si asta nu este totul. Una dintre ele, vizitand un oras din Romania ingrijit (Exista asa ceva?!), s-a gandit ea in timpul vizitei ca este nevoie de un gest “bucurestean” si a rupt domnule cativa trandafiri, rosii, de-o frumusete vitala, ca parca era prea frumos sa fie adevarat. Sa facem si o stricaciune, stii ce zic? N-a invatat sa aprecieze ca daca n-are grija de natura, nici natura n-are grija de ea…chiar de are muuulti ani. Mai bine isi face o poza, e mai cool.

Am ramas cu gura cascata vazand ce-a facut, era deja prea tarziu fiindca fapta era consumata cand eu m-am intors si am surprins-o, imi venea sa sap o groapa si s-o bag in ea (in locul trandafirilor, nu ca tot din pamant ar veni) apoi s-o trag de par sa vada cum e. Parul ala de la mustata pe care si-l epileaza, ca doare mai tare. 🙂 Omul este o fiinta complexa – nu inceteaza niciodata sa te surprinda (Ma gandesc daca ar exista sansa sa ma surprinda pozitiv?).  Sa nu mai comentez despre starea deplorabila a tarii… Romania arata efectiv ca o GROAPA DE GUNOI. Oriunde mergi in tara, pe cel mai izolat traseu – exista gunoaie. Este incredibil cum omul poate sa trateze cu indiferenta chiar  coltul cel mai minunat pe care il vede, el acolo arunca ceva sa se vada ca a trecut prin acel loc.

Iesisem cu cainele meu aseara pe afara si la un moment dat, in drum inapoi spre casa, o sticla goala era lasata in mijlocul trotuarului. Dar nu ma surprinde fiindca am mai vazut lucruri de genul, este cumva parte din décor. Sa nu mai vorbim de tramvaiul care nu circula de muuuulti ani in zona mea.

Ma intreb, avand in vedere numarul mare de someri din fiecare sector, ce face domnule primaria de nu ia lista familiilor cu venituri insuficiente pentru a-si creste copiii si nu-i angajeaza pe acei oameni fara servici sa stranga ce zace peste tot? Sa lucreze acolo unde este deficit de forta de munca? Oamenii aceia care sunt la marginea societatii de ce nu lucreaza la imbunatatirea ei? Sau sunt prea ocupati primarii cu afaceri de milioane, doar nu-si pierd timpul cu maruntisuri.

Sa nu mai vorbim de Dambovita… in centrul capitalei…este o rusine.  Ma tot intreb de ce este nevoie ca oamenii sa deschida ochii bine sa vada in ce conditii mizere traiesc si contribuie la perpetuarea lor? Cum este posibil ca alte tari sa se ingrijeasca si aici la noi nu se pot face multe, din moment ce am calatorit cu totii in diferite colturi si am vazut ca se poate trai si mai bine, cum acceptam mizeria capitalei si degradarea generala?

Unul dintre colegii mei (de la o alta grupa dar care face un curs comun cu grupa mea) spunea la un moment dat saptamana trecuta ca el se simte singur domnule fiindca unul dintre profesori (de o vasta cultura istorica) facand referire la trecutul Romaniei si conditia actuala a lumii si diferitelor ideologii – poate cumva surescita spiritul national iar el nu vrea asta fiindca este un om care se teme de nationalism. O aberatie de doi lei, fara fond, nici nu ma surprinde avand in vedere ca vine din partea cuiva care citez:

“Am venit la curs sa pot avea discutii si cu altcineva decat cu prietenii la un cui despre diverse subiecte.”

Adica …eu deduc – plictisit si afumat. Nici o problema, este viata ta – alegerea ta. Dar eu chiar nu am chef sa merg printre gunoaie in minunatul loc unde se dezbat idei LIBER. Ma intreb daca fumase ceva inainte sa ne spuna ca se simte “singur”? (Sa-i dea cineva un ursulet sa-l stranga in brate cand fumeaza.) Tipul vine din Viena, unde el ne-a spus ca a stat o perioada si  “unde a avut sansa sa vada Romania si altfel”. Adica de la distanta spui nenicule?

Merci, mai sunt oameni care s-au mai plimbat, nu doar tu. Si tocmai jegul  vazut la intoarcere ne-a socat ca s-a inrautatit cat am stat plecati.

Intrebarea este :

 Cat mai toleram asta? (paralel acceptand mizeria ca parte din viata)

 

Macar ma binedispune faptul ca Leonardo Di Caprio si Obama plus National Geografic s-au gandit sa faca ceva si pentru planeta – transmitand un mesaj GLOBAL. Un fel de as din maneca. 🙂 In special imaginea cu San Pietro de la Roma, inteligent, mi-a smuls o lacrima….awwww.  Important este ca mesajul sa fie transmis si inteles, este datoria noastra sa curatam casa in care locuim…sau macar asa ar trebui.

Ieri, pentru cei mai putini stiutori, a fost o zi speciala pentru planeta Pamant. National Geografic a lansat acest film despre efectele poluarii, destul de interesant desi  cam sarac in date, parerea mea.

Oare va veni ziua cand tara asta va fi curata? (inclusiv de pramatiile de la conducere)

 

 

Leave a Reply

