Intr-un timp magic.

 

Locul meu preferat cu siguranta contine o gradina cu flori, asa, potrivita, tipul acela de gradina in care sa ai nevoie de doar doua ore sa aranjezi si sa ingrijesti florile, o mica sera, circulara, cu o cupola din sticla sa poti asculta sunetul ploii cazand peste ea sau chiar zapada, de ce nu, stand la un ceai intre flori, o masuta din fier forjat si cateva scaune dotate cu pernute comfortabile pentru dupa-amiezi de relaxare in oricare sezon.

O casuta paradoxal cu o capacitate crescuta de locuri, pentru a fi mereu in posibilitatea cazarii oaspetilor sositi pe neasteptate, o gradina cu legume, un mic lac sau poate chiar un parau circuland prin gradina cu flori, mi-ar placea sa existe un zavoi in apropiere sau chiar o padurice in care sa-si gaseasca locul nenumarate pasari, sa ma trezesc cu ciripitul lor. Mi-ar placea sa am propria mea cultura de salata, rozmarin, busuioc, cimbru, as vrea sa cresc si sfecla si pastarnac (este dulce si il ador), as vrea sa am mere si neaparat piersici, si de ce nu cativa stupi de albine. Mi-ar placea sa am o mica livada, in mod cert, in care sa pot pune casute pentru pasarele, langa camerele de supraveghere, un mic teren de tenis langa un foisor orientat catre vest. Un grajd cu o pereche de cai, as vrea sa cresc pasari pentru a le da sansa sa traiasca fericite fara sa fie amenintate de un cutit. Daca as avea un lac cu siguranta ar avea si pesti, cativa nuferi si desigur cateva broscute testoase. Mi-ar placea sa existe si iepurasi prin gradina, sa aiba un loc al lor.

O pereche de porumbei albi si-ar gasi casa langa nucul ce asigura umbra foisorului. Le-as amenaja langa el un spatiu al lor. Aleile din gradina ar fi construite cu mici pietre urmand serii de pasi, pentru doua persoane mergand paralel. Mi-ar placea sa fie serpuite printre flori si pomi, sa poti admira fiecare planta atunci cand te plimbi prin ea. In jurul lacului as planta iarba din diferite colturi ale lumii, dandu-i sansa sa creasca in propriul fel. Floarea soarelui s-ar strecura si printre firele de iarba. Mi-ar placea ca pe intinsul pe care pasesc, peste pamantul negru, sa fie vinisoare de volbura, peste tot. Sa vad florile albe rasarind ici si colo, cate o gargarita pe cate una dintre ele.

Mi-ar face mare placere sa chem prieteni din toate colturile lumii, sa le dau cate o camera in casuta mea. Fiecare familie sa aiba camera sa. Am sa-i intreb daca vor sa contribuie la mentinerea gradinii si astfel sa se si hraneasca din ea? Nu ar exista sansa unei tentatii caci regulile casei le-am crea impreuna inainte de intrarea in ea. Fiecare familie si-ar da acordul la respectarea lor inainte de a se introduce in mediu si toti ar cunoaste riscurile si posibilitatile.

Contribuind impreuna la mentinerea mediului poate ar exista sansa si a unei dezvoltari? Unei largiri a locului meu oferit spre uzanta tuturor? Periodic poate alte familii se pot alatura?

Cat de minunat ar fi? Fiecare ar contribui cu idei de imbunatatire, economisire, cultivare, dezvoltare. Fiecare persoana si familie si-ar comunica cerintele, expectantele,contributiile. Cat de frumos ar fi…Propria mea gradina…

Totul este perfect cum trebuie sa fie iar gradina mea…ma asteapta deja…sa ma reintorc la ea. 😉

Leave a Reply

