Albastrul cerului, lumina soarelui si inroseala obrajilor aduc fericirea si zambetul pe-un chip?

 

In fiecare zi in lume, la fiecare cinci secunde, o persoana moare de foame.

Sunt inregistrate 3000 de avorturi zilnic in Europa. 2700 de divorturi. 6000 de casatorii.

Una din doua casatorii ajunge la divort in UE iar in 2 din 3 tari din 28 de state membre,  concediul de maternitate mediu de 27.7 saptamani este insuficient. Din peste 20 milioane de adulti cu copii in UE, care au o slujba cu jumatate de norma, 84% sunt femei. In toate cele 28 de state member ale UE familiile fara copii depasesc numarul  familiilor cu copii (213.8 milioane familii). Jumatate din cele 65 milioane familii cu copii au decat un copil.  4 din 10 mariaje se destrama inainte de a implini 10 ani.

O casatorie se termina la fiecare 30 de secunde… generand un million de divorturi pe an in timp ce aproape un million de casatorii mai putin se realizeaza in fiecare an, comparativ cu 1980 in ciuda cresterii populatiei cu 44 milioane locuitori in aceasta perioada de 30+ ani.

Au fost inregistrate peste 28 milioane de avorturi dupa 1992…

…Jumatate din ele fiind in Romania …Franta si Uk.  La fiecare 30 de secunde se realizeaza o intrerupere de sarcina…la fiecare patru secunde o adolescenta alege o intrerupere de sarcina.

Europa are o rata de fertilitate de doar 1,58%/femeie. 4 din 10 copii se nasc in urma casatoriei. Anual aproape sa nasc un million de copii mai putin comparative cu 25 de ani in urma.

Din 13 euro cheltuiti de UE pe categorii sociale doar 1 euro este destinat familiei.

Sunt inregistrate diferente colosale in aprecierea familiilor din fiecare tara.

Danemarca aloca sustinerii familiilor 4.1% din GDP, Luxemburg 3,6%, Finlanda 3,3%… Romania 1,4%.

Exista discriminari in cele 28 de state membre intre beneficiile sociale destinate familiilor cu copii,  astfel ca in vreme ce in Luxemburg se poate atinge suma  de 2935E/an, in Romania si Bulgaria nu se ajunge la 100E/an. Alocatia destinata copiilor este prima masura luata pentru sustinerea familiilor…

 

 

 

Este o duminica de noiembrie. M-am trezit devreme si, desi ma simteam inca obosita, am constatat ca nu mai pot dormi. Mi-am anulat alarma seara trecuta inainte sa merg la somn fiindca astazi nu o sa ma intalnesc cu copiii de la apartamentul social unde petrec cateva ore in fiecare duminica. Una dintre fetite a facut varicela. Imi pare rau ca nu o sa mai pot vedea acei copii cateva saptamani… abia incepusem sa ma obisnuiesc cu rasetele si nazbatiile lor.

O sa fiu din nou singura. (cainele meu invizibil are un statut special)

Nu ma plang, este doar realitatea in care sunt acum. Cand citesc cifrele alarmante ale statisticilor ma bucur din suflet ca nu am fost in situatia unui divort sau a unei intreruperi de sarcina. Cand imi amintesc cate curse mi-am intins atunci cand nu-mi ascultam inima, ma linistesc.

Mi-am facut un ceai si mi-am pregatit micul dejun, stand la caldura, privind spre cer. Imi place sa stau in liniste la masa, sa-mi observ propriile mele emotii.

Este … foarte trist sa fii o persoana singura. Dar … am simtit cat este de trist sa fii o persoana singura in doi. Cu sase ani de zile in urma aceeasi singuratate ma impingea sa am incredere intr-o persoana nepotrivita mie, riscand sa ajung  o parte din cifra statisticilor de mai sus.

Este aproape real acel cadru pe care il construim fortand a face din orice relatie – relatia potrivita.

Sigur ca viata este experienta si oamenii apar in vietile noastre pentru a invata reciproc lectii, insa este alegerea noastra cat ne implicam in acele relatii si in ce masura suntem dispusi sa invatam cu pretul autosabotarii.

Nu suntem facuti sa traim singuri, separati… paradoxal acest lucru reprezinta cauza nefericii… din singuratate alegem in detrimentul nostru – persoane care “aproape” corespund  a ceea ce fiecare dintre noi suntem in interior. Numesc aceste persoane lache – o copie nefericita a persoanei visurilor tale.

Si eu sunt un astfel de lache la randul meu, sau poate mai multi, cine stie, al acelor persoane care ma vad pe mine ca o pereche potrivita pentru ele desi eu sunt perechea potrivita doar pentru Cineva.

Nu-mi place DELOC trendul asta cu “oamenii sa fie fericiti singuri”. Imi imaginez un papagal imbracat de gala rostind asa ceva in dorinta de a se incuraja pe sine in frica si singuratatea ce-l cuprind in fiecare noapte cand i se acopera colivia… Dar este important a invata sa poti simti fericirea de unul singur… a cunoaste acest tip de libertate.

Este deosebit de important ca o persoana sa aiba o ascensiune sociala realizata pe propriile puteri si forte creatoare caci satisfactia si determinarea, motivatia pentru a continua pe scara implinirii pot fi astfel apreciate pe deplin, simtite in fiecare celula si reflectate in zambet, care apoi zambete vor fi impartasite cu generozitate de un suflet care isi urmeaza propria cale.

Nu este vorba despre a-ti insusi drepturile asupra persoanei potrivite ci a alege sa imparti cu acea persoana, cu devotament reciproc, ceea ce este mai bun in tine.

A trai singur… Sa simti raceala noptii ani de zile, infruntand tentatia de a apela la “distractii” iluzorii sau sa poti rezista valurilor de tristete ce te cuprind atunci cand se apropie sarbatorile si a nu te complace in cadre defavorabile pentru a masca un sentiment oricum persistent este un lucru demn de admirat si matur. Este asumarea fidelitatii fata de propria fericire la care speri… Eu n-am reusit sa fac acest lucru pana anul trecut cand m-am decis sa nu mai cad in capcana.

Cine spune ca nu mai spera sa intalneasca “un cineva special”…acel cineva care iti coloreaza zilele doar fiindca exista langa tine…  este un mincinos. Se minte pe sine insusi.

Nici un suflet nu exista in lume fara a avea o pereche. Fiecare suflet are o polaritate feminina/masculina si propria sa pereche.  Cainele meu invizibil are perechea sa. (locuieste pe alt continent dar se viziteaza)

Dorinta nostra cea mai adanca… de a forma o familie… in ciuda dezvoltarii tehnologice si sanitare atinsa actual, este resimtita si apasatoare in conditiile de stres in care traim in contextul economico-social-politic generand confuzie – astfel alegand persoane nepotivite ca parteneri – si, mai multa suferinta – prin cresterea numarului de divorturi si avorturi. Este o iluzie in care jucam zilnic un joc menit sa destrame si nu sa sustina sau sa incurajeze fiinta umana la prosperitate, siguranta, implinire si iubire.

In Romania, tocmai conditiile nesigure de viata favorizeaza propagarea ignorantei, scaderea nivelului de educatie si dezinteresul pentru acest aspect indispensabil al vietii care incepe inca din primii ani in cadrul familiei si care este necesar fiecarei tinere femei pentru a-si construi independenta si personalitatea unui adult responsabil, capabil a fi acea parte a familiei care asterne si hraneste valorile necesare dezvoltarii sociale…accentuand in defavoarea societii comportamentul competitiv si demonstrativ.

 

Structura emotionala a unui organism este influentata de compusii chimici prezenti in medicatie, alimentatie, tratamente cosmetice – accentuand distorisunile, alternand stari de nepasare cu depresii in care tentatia de a face o alegere gresita  creste…

…sunt atatia copii care cresc fara ambii parinti…sau fara parinti…sau fara hrana… si oameni singuri care asteapta sa intalneasca “acel cineva” potrivit pentru ei.

Fideli lor insisi, in fiecare zi asigurandu-se ca au facut tot ce le sta in puteri  pentru a ajunge acolo unde isi doresc.

 

 

sursa statistici:

http://provitabucuresti.ro/docs/stat/ipfe-report-family-europe-2014.pdf

http://www.worldometers.info/ro/

Leave a Reply

