Natura curiozității

 

Ți se întâmplă să te întrebi cum ar fi fost viața ta dacă în acele momente de răscruce ai fi făcut altă alegere decât cea care te-a dus pe drumul pe care l-ai mers până în prezent?  Poate uneori  să fi ales ceva cu îndoiala sau cu încrederea că va fi bine, chiar de nu credeai  întru totul aceea? Cum ai fi fost sau mai bine zis cine ai fi fost dacă ai fi făcut alte alegeri?  Oare ai fi ajuns tot în acest punct în care ești acum?

Ideea cunoașterii de sine pe mine m-a inspirat  să privesc în jurul meu și să mă cunosc și prin oamenii din jurul meu, să pot explora potențiale scenarii, altele decât acesta pe care eu l-am ales.

Sunt nenumărate situațiile care ne construiesc, ne fac cine suntem în momentul prezent și ne ghidează pașii către cine vom deveni, în măsura în care ne implicăm în viață și în acord cu imaginea spre care tindem să ne-o creăm. Mediul în care trăim ne influențează  căci prin prisma oamenilor, emoțiile  sunt declanșatori de acțiune sau reacțiune. Exemplele din jurul nostru, materialul cultural cu care ne ocupăm timpul, preferințele dobândite și încurajările primite sau din contră, descurajările ne afectează profund modul în care vom trăi. Moștenirea  își are și ea un cuvânt de spus, familială și colectivă, sunt părți ce au un rol în psihicul fiecăruia dintre noi.

A ajunge a fi o ființă independentă emoțional  de mediul înconjurător este, poate, provocarea unei vieți, căci a fi independent nu înseamnă a fi nepăsător ci doar a discerne propriul adevăr interior și a relaționa cu mediul înconjurător alegând conștient tipul de experiență cu maxime rezultate constructive, fără a fi influențat. Oare este posibil?

Prea puțin știu… viața, pentru mine, abia își deschide aripile… am atât de multe de învățat. Sper să am șansa, prin alegerea corectă sau potrivită mie.

Joi… o seară de joi. Era o seară de joi aceea în care am ales să încerc a-mi potoli emoțiile, tumultul adolescentin simțit printr-o îndrăgostire și curiozitatea de a afla ce înseamnă  a fi intimă cu un băiat. Cât de mult îl cunoșteam pe el sau el pe mine nu m-am întrebat ci îmi plăcea să cred  că ne vom cunoaște în timp, în special când credeam că acest lucru ce avea să se petreacă între noi ne va apropia. Faptul că petrecuserăm timp împreună vreme de câteva luni și fiindcă discuțiile noastre atinseseră subiecte din sfera  familiei îmi părea a fi o promisiune că lucrurile se îndreaptă  înspre bine.  Îmi spuneam că  știe el ce face, mă va proteja și mă va îngriji pe parcurs, să pot afla toate acele lucruri pe care el le cunoaște, căci cei patru ani diferență între noi îl vor fi făcut un tânăr atent.

La vremea adolescenței, îndrăgostirea apare ca o briză primăvăratică ce te inspiră să o săruți neîncetat, să nu treacă, să-i oferi șansa să te îmbete cu parfumul ei  aerisit și să te facă să visezi la cel mai dulce scenariu, totodată  te amorțește  și te face să uiți că în orice primăvară sunt momente în care temperaturile reci  îți fac corpul să tremure înfiorat, ai nevoie de propria inspirație a-ți ține un pulovăr pe tine sau să nu schimbi pantalonii pe o fustă căci încă nu este vremea să-ți dezgolești picioarele.

Dar nu este doar îndrăgostirea cea care te conduce a afla taine din alte lumi ci și dorința de a simți acea taină, de a o avea ca punct de referință, de a o depăși și a putea decide apoi dacă a meritat să te consumi  înainte, căci în mod sigur te-ai gândit neîncetat și ai anticipat cum va fi și ce va însemna din acel moment viața pentru tine, fiindcă din acel moment vei fi devenit altcineva. Nu te poți întoarce în trecut, nu? Ești deja altcineva din momentul în care ai aflat.

Cine vrei să devii, te întrebi? Eu nu m-am întrebat, ci am trăit în baza emoțiilor o vreme bună, fără  a-mi recunoaște faptele ca fiind o dovadă a cine sunt sau să-mi  văd comportamentul ca o potențialitate către cine vreau să devin.

Sexualitatea reprezenta o enigmă, o cheie către cunoașterea unei alte persoane și a mea. Numai că nu înțelegeam că până la a ajunge în acel moment foarte puțin îmi era dezvăluit din personalitatea  atât a celui din fața mea cât și a propriei mele ființe.

Tremurul din corp din acea seară l-am amorțit cu alcool, și nu-mi părea ieșit din comun, nesiguranța se simțea constant în picioarele mele și deși nu mă simțeam pregătită refuzam să-mi recunosc. Dorința de a cunoaște ce înseamnă acel lucru mă împingea către viitorul meu în care voi fi fiind altcineva după acea seară. Ca un plânset de dor al trecutului din mine a fost durerea pe care am simțit-o, o durere ca nici o alta, adânc întipărită în pereții corpului, transmisă  în inimă și-n minte ca o graniță spre care nu mai ai pașaport. Nu a însemnat o apropiere  față de acea persoană ci mai mult o îndepărtare fiindcă prea puțin ne potriveam iar ecoul dorului de trecut s-a accentuat, lansând dorința de a compensa cumva  acel plânset.

Am aflat că  nu este persoana pentru mine, dar oare nu puteam afla acest lucru și dacă aș fi acordat suficient timp cunoașterii amândurora prin comunicarea a ceea  ce suntem și observație a faptelor, conturarea caracterului fiecăruia dintre noi?

Este o schimbare importantă în viața unei  fete,  descoperirea sexualității  are un impact profund cu consecințe fizice și psihice, în ciuda lipsei de atenție acordată ca subiect esențial al vieții  ci, mai mult, tratată uzual. Neglijarea aspectelor legate de această sferă  deschide ușa cabinetelor medicale zilnic cu varii complicații, în special neglijarea  în timpul adolescenței  – atunci când emoțiile sunt puternici factori declanșatori.

Trecea  acestui prag  este  un moment ce rămâne înscris în simțire, ca fiecare moment important al vieții. A privi în urmă cu împăcare sau cu seninătate  este o decizie luată în trecut, atunci când alegem  scenariile pe care le vom trăi pe viitor și care ne vor construi în cine suntem, acum, când știm, de fapt, ce au însemnat  acele lucruri pe care le-am făcut.

Leave a Reply

